Yliopiston Apteekki on myynyt Ordior Oy:n liiketoiminnan Berner Oy:lle
1.11.2016

Berner Oy on ostanut Yliopiston Apteekki -konserniin kuuluneen laboratoriolaitteiden myyntiin ja maahantuontiin erikoistuneen Ordior Oy:n liiketoiminnan Suomessa ja Virossa. Ordiorin hankinta vahvistaa Bernerin markkina-asemaa laboratorioalan ammattilaisratkaisuissa.

Vuonna 1992 perustettu Ordior maahantuo, myy ja huoltaa useiden kansainvälisesti johtavien laitevalmistajien laboratoriolaitteita ja -tarvikkeita. Ordiorin liikevaihto Suomessa ja Virossa on noin 8 miljoonaa euroa. Kaupassa koko Ordiorin henkilöstö siirtyy Bernerin palvelukseen vanhoina työntekijöinä.

- Liiketoimintakaupalla vahvistamme Bernerille tärkeää laboratorioalan liiketoimintaa. Toimialalla on positiiviset näkymät, ja haluamme olla sitä jatkossakin kehittämässä. Ordior on arvostettu yritys ja saamme kaupan myötä täydennystä valikoimaamme sekä vahvaa osaamista joukkoomme, sanoo Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi.

-Yrityskauppa vahvistaa Ordiorin liiketoimintaa, asiakaspalvelua ja kasvumahdollisuuksia, sanoo Ordiorin hallituksen puheenjohtaja ja Yliopiston Apteekin talousjohtaja Pekka Koivuneva.

- Yliopiston Apteekki keskittyy nyt strategiansa mukaisesti apteekkiliiketoimintaan ja vähittäiskauppaan palvellen monikanavaisesti sekä kuluttajia että terveydenhuollon asiakkaita, sanoo Yliopiston Apteekki –konsernin toimitusjohtaja Jukka Niemi.

Lisätietoja:

osastonjohtaja Pauliina Bovellan, Berner Oy, pauliina.bovellan@berner.fi p. 040 159 2059

talousjohtaja Pekka Koivuneva, Yliopiston Apteekki,
pekka.koivuneva@ya.fi p. 09 5420 4519

toimitusjohtaja Jukka Niemi, Yliopiston Apteekki,
jukka.niemi@ya.fi p. 09 5420 4410

Yliopiston Apteekki on yksi Suomen parhaista asiakaspalveluyrityksistä (Taloustutkimus), joka auttaa asiakkaitaan onnistumaan lääkehoidossaan sekä edistää heidän terveyttään ja hyvinvointiaan. Vuonna 2015 konsernimme myynti oli 335 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 1300. Vuonna 1755 perustettu Yliopiston Apteekki tukee opetusta ja tutkimusta tulouttamalla voittonsa omistajalleen Helsingin yliopistolle. Lisätietoja ya.fi.

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2015 oli 289,3 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 524. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: berner.fi.

Kysy tuotteistamme

Ota yhteyttä ja pyydä asiantuntijaa etsimään teille sopiva ratkaisu.

Voit myös soittaa asiakaspalveluun
020 690 761 (ma-pe 9-15).

Siirry lomakkeeseen

REALLY?